Veelgestelde vragen

 

Een bestelling plaatsen

 

Waarom lukt het niet een artikel in mijn winkelwagentje te leggen?

Hier kunnen twee redenen voor zijn. De eerste reden is dat het artikel niet op voorraad is, of dat je meer exemplaren probeert te bestellen dan er beschikbaar zijn. Als de voorraad ontoereikend is, verschijnt er boven in beeld een foutmelding.

Probeer je een broek, pantalon of jeans te bestellen, let er dan op dat je zowel de lengte- als de breedtemaat selecteert. Deze worden bij de meeste artikelen apart van elkaar aangegeven. Als je slechts één van de twee selecteert, kan het artikel niet naar je winkelwagentje overgebracht worden.

 

Welke betaalmethode kan ik gebruiken om mijn bestelling te betalen?

Bij het plaatsen van je bestelling kun je kiezen voor betaling via iDeal, creditcard, Paypal, of bankoverschrijving.

 

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden? Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Als je doordeweeks voor 15:00 bestelt, wordt je bestelling meestal dezelfde dag nog verwerkt. Bestel je na 15:00, dan gebeurt dit de volgende werkdag.

Op het moment dat je bestelling klaar is om verzonden te worden, ontvang je automatisch een e-mailbericht. PostNL bezorgt daarna in Nederland binnen 1 à 2 werkdagen. Verzending naar België duurt meestal 2 tot 4 werkdagen.

Kies je voor levering bij een PostNL afhaalpunt, dan blijft het pakket hier één week voor je bewaard.

Heb je een bestelling geplaatst, maar wil je het pakket pas na een bepaalde datum ontvangen, bijvoorbeeld vanwege vakantie of ziekenhuisopname? Zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen, kan je bestelling nog vastgehouden worden tot een bepaalde datum. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

 

 

Een retourzending doen en/of een artikel ruilen

 

Hoe werkt het terugsturen van een bestelling?

Highleytall werkt met een retourportaal op www.retourneren.nl/highleytall. In dit portaal geef je aan wat je terugstuurt en waarom.

Wanneer je alle gegevens hebt ingevuld, maak je in het portaal de retourbon aan. Leg deze bon bij de kleding die je terugstuurt in het pakket.

Je bepaalt zelf met welke vervoerder je het pakket terugstuurt. Je kunt de verzending via het retourportaal in orde maken, of je kunt zelf iets regelen. Bewaar in dat laatste geval de track & trace gegevens goed, want die dienen als je verzendbewijs.

Artikelen kunnen alleen ongedragen, ongewassen, en voorzien van de originele labels/verpakking retour geaccepteerd worden.

 

Hoe werkt ruilen?

Highleytall werkt met een retourportaal op www.retourneren.nl/highleytall. In dit portaal geef je aan wat je terugstuurt en waar je het voor wilt ruilen.

Wanneer je alle gegevens hebt ingevuld, controleert een medewerker of de ruil mogelijk is en keurt je ruilverzoek goed. Daarna maak je in het portaal de retourbon aan. Leg deze bon bij de kleding die je terugstuurt in het pakket

Heb je advies nodig bij het uitzoeken van een ruilartikel, bijvoorbeeld omdat je twijfelt over de maat? Neem dan contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder

Voor het opsturen van het ruilartikel worden geen nieuwe verzendkosten in rekening gebracht.

 

Wat is de retourtermijn?

De retourtermijn is 30 dagen. Deze 30 dagen gaan in vanaf de dag dat je je bestelling ontvangt.

 

Door ziekte of andere omstandigheden is het niet gelukt mijn retourzending binnen 30 dagen te doen, kan dit alsnog?

Neem contact op met de klantenservice. We kijken graag voor je wat er mogelijk is.

 

Kan ik zelf een andere maat bestellen, of ‘moet’ ik ruilen?

Als je wilt ruilen voor een artikel boven het minimumbedrag voor gratis verzending (€50,- in Nederland), raden we aan om zelf de gewenste maat via de website te bestellen. Zelf bestellen is vrijwel altijd sneller dan ruilen. Het artikel dat je niet behoudt, stuur je terug voor een terugbetaling.

Uiteraard kun je dit ook doen als je voor een artikel onder het minimumbedrag voor gratis verzending wilt ruilen, maar er zullen dan opnieuw verzendkosten in rekening gebracht worden.

 

Hoe lang duurt het voor een retourzending verwerkt wordt?

Na ontvangst wordt je retourzending in de regel binnen één week verwerkt. Op het moment dat je retourzending verwerkt is, ontvang je automatisch bericht.

 

Ik wil ruilen voor een artikel dat meer/minder kost dan het artikel dat ik terugstuur. Kan dit?

Ja, dit kan. Als je ruilt voor een artikel dan minder kost, wordt het prijsverschil terugbetaald. Als je wilt ruilen voor een artikel dat meer kost, neemt de klantenservice contact met je op om het prijsverschil te verrekenen. Wanneer de bijbetaling gedaan is, wordt het ruilartikel zo snel als mogelijk opgestuurd.

 

Wie draagt de kosten voor een retourzending?

Highleytall biedt geen gratis retourneren aan. Je betaalt dus zelf voor het terugsturen van (een deel van) je bestelling.

Via het retourportaal kun je de verzending bij verschillende vervoerders direct in orde maken tegen een gereduceerd tarief

Stuur je je complete bestelling terug, en heb je bij het plaatsen van de bestelling verzendkosten betaald? Dan worden deze zogeheten leverkosten wel terugbetaald.

 

Kan ik (artikelen uit) meerdere bestellingen in één pakket retourneren?

Jazeker, dit kan. Meld dan wel alle bestellingen afzonderlijk van elkaar aan in het retourportaal, zodat je van alle te retourneren artikelen een retourbon hebt. Zo kan je retourzending op de juiste manier verwerkt worden.

 

Welke vervoerder en verzendwijze moet ik gebruiken voor mijn retourzending?

In principe kun je de doos waarin je je bestelling ontvangen hebt opnieuw gebruiken om een retourzending mee te doen. Een andere stevige verpakking mag natuurlijk ook.

Je bepaalt zelf welke verzendwijze en welke vervoerder je gebruikt. Via het retourportaal kun je de verzending bij verschillende vervoerders direct in orde maken tegen een gereduceerd tarief.

Maak je zelf de retourzending in orde, in plaats van een verzending aan te maken in het portaal? Het advies is om altijd track & trace te nemen. Dit dient als je verzendbewijs en je kunt zien wanneer het pakket bij ons aankomt. En gaat er onverhoopt iets mis met je retourzending, dan kan de vervoerder je in de meeste gevallen alleen helpen als je een track & trace code hebt.

 

 

Maatvoering

 

Welke lengtemaat heb ik nodig?

Lengtematen worden weergegeven in inches. Bijvoorbeeld lengtemaat 38 staat voor een binnenbeenlengte van 38 inch, oftewel 97 cm. Het gaat hierbij om de afstand van het kruis tot de onderkant van de broek (dus niet tot op de grond).

Als je niet weet welke lengtemaat je nodig hebt, kun je dit op twee manieren opmeten. De ene manier is om een broek te meten die voor jou de juiste lengte heeft. Je meet dan van het kruis (waar de naden bij elkaar komen) langs de naad op het binnenbeen tot aan de onderkant van de broek. De andere manier is om dezelfde meting te doen, maar dan langs je eigen been. Je meet dan tot op de enkel, ongeveer waar je wilt dat de broek eindigt.

Als je tussen twee lengtematen in lijkt te zitten, kun je meestal het beste voor de langere maat kiezen. Zo valt de broek niet (of minder) te kort als je je knieën buigt of gaat zitten.

De lengtemaat is in principe consistent tussen merken en verschillende soorten artikelen. Draag je van jeans lengtemaat 38, dan is de kans groot dat je deze maat ook kunt bestellen als je een sportbroek zoekt.

 

Wat is het verschil tussen de verschillende lengtematen?

Tussen twee opeenvolgende lengtematen is het verschil ongeveer 5 centimeter.

 

Hoe lees ik de maattabellen op de productpagina’s?

De maattabellen geven de afmetingen van het artikel per maat, in centimeters. Hierbij gaat het steeds om de breedte, dus niet om de omvang.

De mouwlengtes worden gemeten vanaf de hals.

De borstbreedte wordt gemeten direct onder de oksels.

Omdat het om de afmetingen van het artikel gaat, kan de binnenbeenlengte van bijvoorbeeld joggingbroeken aan de hand van de maattabel wat kort lijken. Dit komt doordat het kruis bij dit soort broeken lager hangt.

De artikelen worden ongedragen (plat neergelegd) opgemeten. Artikelen met stretch rekken bij het aantrekken een stukje mee. Met name broeken met een elastische taille kunnen aan de hand van de maattabel erg klein lijken, maar bij het aantrekken een flink stuk meerekken.

 

 

Overige vragen

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bestelbevestiging/verzendgegevens/andere informatie ontvangen. Hoe kan dit?

Hier kunnen verschillende redenen voor zijn, bijvoorbeeld een typfoutje in het e-mailadres. Als je betaalt via bankoverschrijving, ontvang je de bestelbevestiging nadat de betaling verwerkt is.

Heb je bepaalde gegevens van je bestelling nodig? Neem dan contact op met de klantenservice. De gegevens worden dan handmatig naar je opgestuurd.

 

Ik wil een artikel bestellen dat niet op voorraad is. Wanneer is het artikel weer beschikbaar?

Het verschilt per artikel of en wanneer het opnieuw op voorraad zal komen.

Als zeker is dat een artikel opnieuw beschikbaar zal komen, kun je op de productpagina aangeven dat je bericht wilt ontvangen wanneer dit gebeurt. Na het selecteren van de gewenste maat verschijnt er een veld waar je je e-mailadres kunt invullen.

 

Is het mogelijk om bij Highleytall kleding te passen? Is er ook een reguliere winkel?

Highleytall is alleen een webwinkel, er is dus geen bezoekadres waar je kleding kunt bekijken of passen.

Het is wel mogelijk om een bestelling bij het magazijn op te halen, of een retourzending af te geven.

Het is niet mogelijk om aan de deur te ruilen. Als je dit graag wilt, kun je het beste een nieuwe bestelling plaatsen en als verzendmethode ‘ophalen bij het magazijn’ kiezen. Wanneer je de nieuwe bestelling komt ophalen, kun je het te retourneren artikel meenemen en afgeven.

 

Ik heb een verkeerd of defect artikel ontvangen, een artikel is kort na aankoop kapot gegaan, of er klopt iets anders niet met een artikel uit mijn bestelling. Wat moet ik doen?

Een defect, fout of ander probleem met een ontvangen artikel kun je melden via het retourportaal: www.retourneren.nl/highleytall.

Afhankelijk van wat er aan de hand is, wordt er om bepaalde gegevens gevraagd om je klacht zo goed mogelijk op te kunnen lossen. Heb je bijvoorbeeld het verkeerde artikel ontvangen, geef dan aan welk artikel ontbreek en wat je er voor in de plaats ontvangen hebt. Is er iets defect, of lijkt er iets anders mis te zijn met een artikel? Maak dan een foto waarop het probleem duidelijk te zien is.

Naar aanleiding van de ingevulde gegevens neemt de klantenservice binnen enkele werkdagen contact met je op.

 

PostNL geeft aan dat mijn bestelling afgeleverd is, maar ik heb niets ontvangen. Wat moet ik doen?

Doe altijd eerst navraag bij je buren en huisgenoten. Het kan soms gebeuren dat het pakket bij iemand anders is afgegeven, maar dat de bezorger geen briefje achter heeft kunnen laten. Je kunt eventueel ook navraag doen bij het dichtstbijzijnde PostNL punt.

Is het pakket nog niet teruggevonden? Neem dan contact op met de klantenservice. Wij gaan dan samen met PostNL aan de slag om uit te zoeken wat er met het pakket gebeurd is.

 

Er staan verschillende prijzen vermeld op een artikel dat ik ontvangen heb. Wat betekent dit?

De meeste producenten hanteren overal één vaste (verkoop)prijs, maar sommige producenten hanteren verschillende prijzen per land. Dit zijn de verschillende prijzen die je ziet staan.

Omdat Highleytall in Nederland gevestigd is, hanteren wij altijd de voor Nederland geldende prijs.

 

Mijn vraag staat er niet bij.

Neem contact op met de klantenservice. We staan je graag persoonlijk te woord.